Laatste update - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tessa Wijst - WaarBenJij.nu Laatste update - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tessa Wijst - WaarBenJij.nu

Laatste update

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Mei 2009 | IJsland, Reykjavik

Hey hey,

Tis weer veels te lang geleden dat ik eens wat op mijn site heb neergezet dus ik zal eens even een ‘korte’ samenvatting gaan maken. ;-)

Maart
Ik ben nog een keer wezen snowboarden in Blafjöll (skigebied hier net buiten Reykjavik). Ik ging mee met wat spanjaarden, italianen, fransen en grieken. Die mensen waren erg georganiseerd, want na 2 uur in de auto te hebben gezeten hadden we eindelijk het skigebied bereikt en dat terwijl het maar 20min rijden was. Verder heb ik samen met mijn huisgenoten die week het noordenlicht gezocht. Ik kwam nl van mijn training en zag wat strepen in de lucht. Dus wij als een gek de bus gepakt naar een donker plek in Reykjavik om daar het beter te bekijken. Helaas konden we het daar niet beter zien met als gevolg dat we meer dan een uur terug moesten lopen met -7 (omdat de bus maar 1x per uur reed). 13 maart hadden we het ijslandse bal. Iedereen was helemaal uitgedost en strak in het pak. De locatie was heel vet, want het was een grote hal waar we dinner hadden met zo’n 800 man. Het enige minpuntje was dat alle bandjes zowat alleen in het ijslands zongen en als ze engels zongen was het vreselijke abba muziek. Bovenal was het een geslaagde avond!

Van 19 maart tot 24 maart is Milou me komen opzoeken. Donderdagavond zijn we naar hverfisbarinn geweest waar we ineens met 2 flessen champagne zaten. Vrijdag had ik een presentatie van Mergers&Acquisitions. ’s Avonds willen we gaan stappen echter waren we zo moe dat we in slaap waren gevallen. Zaterdagochtend had ik eerst les en daarna hebben milou en ik geluncht en rondgelopen in de mainstreet. ’s Avonds dan eindelijk wel gaan stappen, wat een beetje agressief maar wel erg gezellig was! Zondag wezen relaxen bij Blue Lagoon. Daar hadden we enorm gelachen om een vader met zijn zoon die Nederlands bleken te zijn. Maandag hadden we een auto gehuurd waarmee we de Golden Circle hebben gedaan. Onderweg nog in een gezellig dorpje wezen lunchen waar we uiteindelijk nog werden afgezet, omdat we 1000 pp moesten betalen voor 2 sneeen brood en wat rijstepap. ;-) Na 4 dagen gezelligheid, vertrok Milou de volgende dag alweer naar huis.

Zaterdag 28 maart heb ik nog een dinner met een paar van mijn klasgenoten van Derivaten gehad in Vegamot. Dat was een top avond en heb ik nog wat ijslands geleerd. ;-) De week erop ben ik samen met Gunnar voor een presentatie van Auditing III (die ik woensdags had) bij Deloitte, PWC en FLE op bezoek geweest. Echt heel bizar dat je hier gewoon ’s ochtends een afspraak maakt en diezelfde dag er al terecht kunt. In Nederland is dat zowat onmogelijk bij zulke bedrijven. Ik vond het wel erg leuk om dit een keer mee te maken en onze presentatie woensdag ging ook nog eens prima.

April
Tot aan 15 mei heb ik een beetje zitten leren. Ik had er totaal geen zin in dus eigenlijk heb ik ook niet echt veel gedaan. Ik heb meer genoten van het mooie weer wat we hier hadden! Mijn tentamen op 15 mei was vet pittig. Uiteindelijk wel gehaald dus daar ben ik enorm blij mee. 16 Mei had ik nog een mondeling voor Mergers& Acquisitions wat ook wel goed ging. 17 Mei heb ik samen met Alex (griekse student) een fiets gehuurd en zijn we Reykjavik op de fiets gaan verkennen. We zijn naar de lighthouse gefietst, rondje vijver gedaan en natuurlijk de mainstreet Laugevegur afgegaan! Zaterdag vierden Annika (huisgenootje) en Romain (franse student) hun verjaardag in Höfdi. Met tegenzin ben ik daar toch maar even heen geweest. Achteraf bleek het weer een saaie boel te zijn en zijn we maar snel de stad in gegaan. Wat weer een leuke avond werd! De week erop heb weer even getraind, echter ging dat niet echt lekker omdat ik aan de antibiotica zat vanwege een heftige keelontsteking. Donderdags zijn we gaan river raften vlakbij Selfoss. Dat was echt heel leuk, alleen baalde ik toch wel dat ik niet van de rotsen af kon springen vanwege mijn longen en ademhaling. ’s Avonds bleven we ergens in the middle of nowhere (Skalholt) slapen. Dat vonden we natuurlijk complete onzin, omdat we al om 15uur klaar waren met het raften en we makkelijk nog naar huis konden rijden. De volgende dag vertrokken we pas rond 12uur, dus hebben Ellen en ik nog even rondgelopen in de omgeving om zo onder het schoonmaken uit te komen. :-) Zaterdag ben ik met het zwemteam meegegaan naar een wedstrijd in Kevlavik. Ik ging mee als vervanger, dus wanneer iemand gediskwalificeerd zou worden dan zou ik moeten zwemmen. Helaas gebeurde dit niet en heb ik de hele dag mogen kijken. Tussen de middag nog met de kids naar subway geweest en joga les gehad. Was erg leuk allemaal. ’s Avonds nog even de stad in geweest. Zondag ben ik samen met Ellen en Christian (huisgenoot) naar de Westman Island gegaan. Ik moest nog aan mn verslag werken maar na 5 min op de ferry te hebben gezeten werd ik al kotsmisselijk. Net als de rest ben ik toen maar lekker 2,5 gaan slapen. Op de Westman Island hebben we de vulkaan Eldfell beklommen en zijn we daarna op een iets spectaculaire manier er weer vanaf gegaan. Op de vulkaan zelf hadden we nog warme lucht gevonden. Verder hebben we langs de kust gelopen en toen was ik er wel weer klaar mee en ben ik naar het hostel gegaan om een poging te wagen aan mijn verslag die ik voor maandag af moest hebben. Ellen en Chris kwamen pas rond half 9 terug waarna we lekker zijn wezen eten bij een burgertent. Na het eten heb ik nog aan mijn verslag gezeten om het af te krijgen. De volgende dag hadden we alweer om 8.15 de ferry terug. We werden uitgenodigd door de hulp van de kapitein, waarna we ruim 3 uur bij hen in de kabine hebben gestaan en natuurlijk heb ik ook gezeten op de beruchte kapiteins stoel en titanic mogen spelen op het voordek. De mannen die er stonden gingen voor ons constant walvissen zoeken, omdat wij heel erg enthousiast waren en graag walvissen wilden zien. Helaas hebben we geen walvissen gezien, echter hebben we wel Papegaaiduikers (het ijslandse kenmerk) op de zee gezien. Weer thuis aangekomen in Reykjavik, ben ik ’s avonds met Angela en Ellen gaan zwemmen in NR5 (Breidholtslaug) en naar cafe Babalu gegaan om te internetten.

De volgende dag stond onze 2 reis weer op het programma: De West fjords. Samen met Ellen, Christian en Jean Christophe (franse student) hebben we 3 dagen rondgereden in het westen van IJsland. De eerste dag hadden we slecht weer. Echter dat drukte niet de pret en hebben we de mooiste waterval (volgens Willem) Dynjandi gezien. ’s Avonds hebben we overnacht in Bolungarvik. De 2e dag was het mooi weer. Het landschap wisselde af van vlakke stukken, bergen en enorme sneeuw en ijsmassa’s. Zo hebben we deze dag vele kerkjes, heel veel watervallen, (basalt) rotspartijen, rare bergjes, fjorden en stranden gezien. Met het zonnetje was dat echt een mooie ervaring! ’s Avonds verbleven we op een boerderij Osar (in het noord-westen van IJsland, waar we een strandwandeling hebben gemaakt en achtervolgd werden door enorm veel zeehonden. De 3e dag regende het weer en gingen we weer richting huiswaarts. We hebben de kraters van Grábrok bezocht. Natuurlijk hebben we ook nog een waterval gezien. Daarna vervolgde we onze reis naar Glymur waar we een spectaculaire wandeling tussen de sneeuw, modder, water en steile bergen hebben gemaakt. En dat allemaal om de hoogste waterval van IJsland te zien. Helaas heb ik deze niet helemaal kunnen bewonderen, omdat ik zo schijterig was en al een paar keer onderuit was gegaan en dat zowat bij een afgrond van 200 meter ;-) Na een voldane tocht van meer dan 2,5 uur waren we eindelijk weer terug bij de auto. Hier vervolgde we onze reis naar Kevlavik en gelukkig klaarde het toen ook weer eindelijk op. In de buurt van Kevlavik hebben we nog een rondje gereden wat echt heel mooi was. Zo hebben we de brug gezien wat de Amerikaanse en de Europese continent van elkaar scheidt. Allemaal heel nep, want de platen komen niet alleen daar bij elkaar. Daarnaast hebben we een geothermisch gebied bezocht wat verboden was. Ik kan zeggen dat het er erg warm was ;-) Wat verderop bleek er een ander geothermisch gebiedje te liggen waar we dan wel mochten komen. Moe en voldaan waren we rond half 10 weer terug in Reykjavik. Daar hebben we wat gegeten en zijn in de auto gestapt om de ‘Runtur’ te gaan houden. We hadden namelijk de huurauto nog dus daar gingen we hoor met flessen alcohol en luide muziek door de mainstreet. Onderweg hebben we nog wat mensen in de auto meegenomen en na een rondje of 10 zijn we er eindelijk mee gekapt. Toch wel heel erg leuk om je zo in de Ijslandse cultuur te verdiepen ;-) Het ergste is dat de mensen niet eens meer opkijken van al die auto’s hier. hihi Omdat het in IJsland een feestdag was, waren alle bars tot laat open. Wij zijn begonnen bij B5 waar we weer omver werden gegooid met champagne :-) Daarna door gegaan naar Apotek waar ik tot +- 5 uur ben geweest. Vrijdag heb ik niet echt veel gedaan alleen dat ik ’s avonds weer ging uiteten met Angela, Martin en Marc (Duitse jongen) en daarna ging stappen. Het was de laatste avond van Ellen en Angela dus we zijn tot 4uur wezen feesten. Toen heb ik hen om 5uur uitgezwaaid en ben ik mijn bedje gaan opzoeken. Gister was gelijk heel anders. Van de 10 huisgenoten die we hier hadden zijn we nu nog maar met 5 overgebleven. Aan het einde van de dag ben ik met Chris en Hans gaan zwemmen in NR 11 (Grafarvogslaug). Gisteravond ben ik samen met Chris de stad in gegaan. We gingen weer naar een paar nieuwe tentjes wat heel erg vet bleek te zijn. Uiteindelijk maar rond 5en naar huis gegaan. Het wordt nu trouwens echt heel bizar, want het is niet meer donker hier in de stad. ’s Nachts zie je nog steeds de schemering in de lucht en rond 5en komt de zon al weer op. Echt een hele unieke ervaring. Het zal denk ik in mijn aankomende weken alleen nog maar lichter worden. Ik kijk er nu al erg naar uit!

Deze week ga ik nog even flink trainen, chillen, laatste dingen bezichtigen en waarschijnlijk zaterdag een wedstrijd zwemmen. De maandag erop ga ik samen met Christian en Hans het hele eiland rond met de auto, zodat ik alles gezien heb voordat ik weer terug naar Nederland ga.

Ik denk dat dit mijn laatste log hier in IJsland zal gaan worden, maar ik zal zeker mijn laatste 2 weken nog op de site plaatsen!

Groetjes uit het nu regenachtige IJsland,

Tessa



  • 03 Mei 2009 - 19:08

    Mama En Papa:

    he,he, eindelijk.En nu maar lezen!
    groetjes mama en papa
    Leven jullie daar een maand vooruit?

  • 03 Mei 2009 - 20:37

    Tessa:

    Oke foutje van mij, het moet dus april zijn. ;-)

  • 09 Mei 2009 - 12:56

    Oma:

    Enjoyed your story, but don't think there's any champagne left over!!!! See you in a few days time. Love and a big hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn site!!! Op mijn site kun je op de hoogte blijven van mijn bezigheden in het buitenland. Dit kunnen leuke, spannende, spectaculaire, gezellige, vrolijke of saaie gebeurtenissen zijn. Maar 1 ding is absoluut zeker: het gaat een groot avontuur worden waar ik zeker flink van ga genieten!!! Dus kun je me niet missen, dan kun je altijd mijn weblog bezoeken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 9346

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 April 2014

Rondreis 2014

06 Januari 2009 - 18 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: