2e week - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tessa Wijst - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tessa Wijst - WaarBenJij.nu

2e week

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Januari 2009 | IJsland, Reykjavik

Zo daar ben ik weer een keer… In de afgelopen tijd heb ik weer veel meegemaakt. Vorige week zijn de lessen voor iedereen begonnen. Ik had alleen donderdag van 16.15 tot 20uur college (Auditing III) waar ik erg naar uit keek. De hele week heb ik me kapot lopen vervelen, omdat ik maar alleen thuis zat. Heb nog wel flink lopen lezen in mijn ow zo leuke derivatenboek, omdat ik vrijdag mijn eerste deadline had. Ook ben ik begonnen met mijn trainingen. Maandag eerste training. Jammer genoeg had ik maandag nog spierpijn van het hardlopen dat weekend dat ik voor geen meter vooruit kwam. Gelukkig hadden ze me in de langzaamste baan gelegd.
Dinsdag had ik al minder spierpijn en hoopte ik dat het wat lekkerder zou gaan, wat bleek nu….hadden we training in het volledige 50meterbad. Pfff dat was een end! Ging dus weer voor geen meter. Tijdens de training moesten we ineens uit onze baan…2 jongens moesten nl wat testjes doen. Ik helemaal nergens bij stil gestaan totdat dat meisje bij mij uit de baan begon te vertellen dat 1 van de kerels al een aantal keer mee heeft gedaan aan de Olympische Spelen. Ik kan je zeggen, dat lichaam oeffff dat was helemaal niet onaardig :-) Thuis even vlug lopen googlen wie die kerel was, dus voor de belangstellenden hij heet Jakob Johan Sveinsson.

Woensdag heb ik weer wat gelezen en een poging gedaan om de vragen van mijn assignment te beantwoorden. ’s Avonds nog even een drankje met Annika (huisgenootje uit Finland) bij Guesthouse Höfdi, daarna zijn we met een tiental nog een drankje gaan doen bij Vegamot.

Donderdag hadden we om 12uur een meeting en moesten we onze foto’s presenteren van de afgelopen vrijdag. Erg leuk om al die presentaties te zien, omdat iedereen flink zn best had gedaan. ’s Middags heb ik mijn tijd lopen volmaken in het winkelcentrum Kringlan, omdat ik pas om 16.15 mijn college had. Keurig op tijd wachtte ik dat de les begon. De leraar was gezellig in het IJslands aan het kletsen, toen ik ineens na 10 min ontdekte dat hij eigenlijk al begonnen was. Ik ben het maar even gaan vragen en wat bleek, onze leraar zat nog vast in Amerika/Canada en kon niet komen, waardoor we een introductie les van iemand anders kregen en die kerel had de les alleen maar in het ijslands voorbereid. Dus je raad het al….binnen 15min stond ik weer buiten de klas, omdat ik er toch niets van snapte. Lekker schoolweekje zo… :-( ’s avonds maar even mijn assignment afgemaakt en wat wezen drinken in cafe Kultura.

Vrijdagochtend gingen we met zn allen op ski-trip naar Akureyri. Om 10uur moesten we verzamelen, echter na 1,5uur te hebben lopen hangen op de uni kwam eindelijk onze bus aankakken. De bus die we eigenlijk zouden krijgen was kapot gegaan dus moesten ze een nieuwe bus regelen en omdat de busmaatschappij maar 10min verderop zit, moest het daarom ook zo lang duren! :-( Eindelijk in de bus en na een paar hele leuke spelletjes en wat drank verder, kwamen we na 8uur rijden aan in Akureyri. Ellen en ik deelden samen een kamer, die er erg goed uit zag. ’s Avonds hadden we natuurlijk weer een pizza party en daarna gingen we stappen in Kaffi Akureyri. Er trad een live bandje op met een of andere bekende gast die een ‘idols’ wedstrijd bijna gewonnen had in de USA. Nou kijk wat hem dat opgeleverd heeft… Al moet ik zeggen dat ze het erg leuk deden. Na nog meer alcohol te hebben geconsumeerd en mijn eerste IJslandse shotje op te hebben gehad, waren Ellen en ik iedereen kwijt. Blijkbaar was iedereen allang naar huis gegaan. Om 3uur zijn we dan ook maar gaan pitten.

Zaterdagochtend vertrok de bus rond half 12 naar de berg. Ik had verwacht dat het een super hoge berg zou zijn, met een lange piste. Nou dat was het totaal niet. Als je helemaal naar boven gaat, ben je binnen 5 min weer binnen. Maar aangekomen bij het huurbedrijf, bleek dat alle snowboarden al wegwaren. Lekker zooitje dus! En ons maar vertellen dat er genoeg te huren was. Ellen en ik hadden ook snowboardles geregeld en na een uur hadden we dan eindelijk onze leraar gevonden. Gelukkig mochten we zijn board lenen en konden we later nog 2 boarden krijgen. Het boarden ging niet zo heel goed, omdat ik mijn bescherming vergeten was en ik absoluut niet durfde te vallen op het harde gedeelte, besloot ik daarom ook maar in het off piste gedeelte mijn bochtjes te oefenen! Echter het nadeel was dat ik er iedere keer maar moeilijk uit de sneeuw kwam wanneer ik gecrashed was. Ow en die liftjes op de piste heb ik ook echt een fobie voor gekregen. Die achterlijke kerel bij de lift die douwde vlug zo’n disk tussen mijn benen toen het touw al meer dan 5 meter strak stond. Tja je kan wel raden wat er toen gebeurde….Ik ging keihard onderuit. Ik had toen maar besloten om gezellig iedere keer naar boven te lopen. Na een middagje snowboarden kwamen we redelijk gebroken ‘thuis’. We zouden eigenlijk een tortilla diner hebben, alleen Ellen en ik waren zo lam, dat we lekker in ons bedje zijn gebleven en even een schoonheidsslaapje hebben gedaan. Daarna hebben we een overheerlijke maaltijd bij de subway gehaald en Ellen 4 keer een re-fill van haar beker had gehaald ;-) Weer thuis gekomen, zijn we weer in ons bed gekropen, omdat de tocht naar de subway (zo’n 200meter) toch wel vermoeiend was! Uiteindelijk werden we door een aantal kerels op onze gang uit ons bed gegooid en moesten we mee gaan stappen. Eerst nog wat drankjes bij een ander huis gedaan en daarna zijn we Sjalinn gegaan. Toen we daar aankwamen was er natuurlijk geen kip te beleven, maar uiteindelijk was het een mooi feestje geworden met een aantal tequilas en natuurlijke wat bier! Met het naar huis lopen ging ik volledig tegen de vlakte. Je kan wel merken dat je in ICEland bent. Ik irriteer me daar echt mateloos aan dat echt overal waar je loopt het 1 grote ijsbaan is en dat die ijslanders er overheen lopen alsof het gewoon normaal stoep is. Nou mij niet gezien! Ik schuif wel 1km per uur over de stoep heen, na mijn pijnlijke val!

De volgende dag zouden we eigenlijk om 16uur pas weer vertrekken, maar omdat er een storm op komst was, werden we uit ons bed getrommeld en vertrokken we rond 13uur. Zondag avond heb ik niet veel meer gedaan.

De afgelopen week ben ik wat ziekjes geweest en heb ik ontzettend veel tijd doorgebracht met mijn derivatenboek, omdat ik vrijdag weer een deadline had. Heb ook veel nachtelijke uurtjes met mijn boek doorgebracht. Eigenlijk te erg voor woorden! Kom ik er gister achter dat ik heel wat achterloop op de rest van mijn Ijslandse studenten. Ik ben dan de enige buitenlander in de klas en het blijkt dat ik voor dit vak volledige kennis moet hebben over wiskundige tools zoals differentiëren etc. Nou ik heb ooit de basis gezien, maar er nooit mee gewerkt. Ik vraag me nu ook af of ik wel in staat ben om dit vak ooit nog te gaan halen, omdat de leraar hier dus geen rekening mee gaat houden. :-(

Donderdag en gister heb ik mijn 3e vak gehad, Mergers & Acquisitions. Nou ik heb me nog nooit zo erg verveeld. Het was echt kei saai en alles wat ze op haar sheet had staan kwam letterlijk van Wikipedia. Dat kan gewoon echt niet! Daarnaast hadden we ook nog guest lectures van de busmaatschappij hier in ijsland en KPMG. Ik kan je zeggen dat ze hier niet echt professioneel zijn ik erg weinig van dit vak leer. Hopelijk wordt het project wat we moeten doen interessanter. Gister avond zijn we nog even naar het Höfdi party geweest en daarna nog even 5min in een bar geweest. Ik was helemaal gaar en ben lekker naar huis gegaan.

Zo nu zijn jullie weer up to date. Ik vermaak me hier dus wel, alleen deze afgelopen week heb ik toch veel irritaties gehad en merk ik wel dat IJsland niet echt mijn land is. Hopelijk ga ik me snel wat meer thuis voelen en gaat het op de uni ook goed.

Ow ja voor de mensen die me graag een kaartje willen sturen dit is mijn adres:
Laugevegur 55, 101 Reykjavik

Foto’s kunnen jullie vinden op mijn hyves.

Tot de volgende keer maar weer!

  • 24 Januari 2009 - 11:14

    Ellen:

    Ik dacht dat jij ging studeren;) ipv je dagboek bijhouden. kan niet he;)xx tot straks. Vergeet het bier maar niet;)

  • 24 Januari 2009 - 14:06

    Oma:

    I couldn't keep count of the drinks that you had? How many bars and pubs are there? 101 I think!!!!! Succes with your study. Love Oma

  • 24 Januari 2009 - 14:41

    Daan:

    Hee Tes,

    Ik zou zeggen stoppen met studeren. Finance lessen in IJsland? het hele land is fialliet door financieel wanbeleid :P Je leert daar alleen maar verkeerde dingen

    Gewoon lekker feest vieren als een echte exchange student!

    Ciao


  • 24 Januari 2009 - 17:12

    Elvira:

    Ey Tes,

    ...dus aan kroegen en alcohol geen gebrek! Bof jij even! Veel plezier nog. X

  • 25 Januari 2009 - 12:15

    Eveline:

    Ik heb Jakob Johann Sveinsson even gegoogled en dat lichaam is zeker niet verkeerd!
    Misschien moet je voortaan eerst gaan drinken (keuze zat:P) en daarna in je derivatenboek duiken. Misschien krijg je dan wel ineens dé geniale ingeving ;).
    Succes en vooral veel plezier nog daar!!

  • 25 Januari 2009 - 13:15

    Marieke En Frank:

    He Tes,
    Wat een verhaal. Aan drank geen gebrek :) dat is zeker goed om te horen. Doe je voorzichtig op straat..? Succes deze week.

    x van ons

  • 25 Januari 2009 - 13:59

    Harald:

    Hey Tes!

    Dat feesten bevalt dus prima daar in IJsland...:P Het ene feestje na het andere... Doe je goed!!

    Oh ja, ligt Uden ook in IJsland??? Of klopt het kaartje niet???:P:P

    Groeten,

    Harald

  • 26 Januari 2009 - 21:12

    Eline:

    Feest feest feest.. Je maakt 't missen van de 14e wel ruimschoots goed ;)
    Succes nog op de uni!
    Liefss

  • 28 Januari 2009 - 21:57

    Mikie:

    Het weekje van de tegenvallers! :| Ach, dat komt vast allemaal weer goed!

    xx

  • 09 Februari 2009 - 11:02

    Lisette:

    hey tessa!

    Gaat het al wat beter met je lessen? Vet balen dat de uni daar niet echt rekening houdt met je wat betreft het wiskunde-achterstand! Hoop dat het een beetje goed gekomen is! Verder veel plezier maken daar en geniet ervan!!!
    x lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn site!!! Op mijn site kun je op de hoogte blijven van mijn bezigheden in het buitenland. Dit kunnen leuke, spannende, spectaculaire, gezellige, vrolijke of saaie gebeurtenissen zijn. Maar 1 ding is absoluut zeker: het gaat een groot avontuur worden waar ik zeker flink van ga genieten!!! Dus kun je me niet missen, dan kun je altijd mijn weblog bezoeken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 9351

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 April 2014

Rondreis 2014

06 Januari 2009 - 18 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: