1e Dag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tessa Wijst - WaarBenJij.nu 1e Dag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Tessa Wijst - WaarBenJij.nu

1e Dag

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Januari 2009 | IJsland, Reykjavik

Zo dan eindelijk aangekomen...Vanochtend om 7 uur ging mijn wekker en stond ik vol goede moed op. Vandaag was het de grote dag dat ik Nederland weer voor een tijdje achter me ging laten. Rond 9uur vertrokken we met de auto richting Schiphol. Tijdens deze rit ben ik veel mensen lastig gaan vallen, omdat ik me enorm verveelde daar achterin de auto ;-)
Op schiphol aangekomen, kwamen we Milou al gauw tegen. Zij was speciaal voor mij naar Schiphol gekomen, wat ik echt super lief van haar vond! Ik ben gelijk gaan inchecken...wat errug leuk was :-) :-) Mijn koffer was nl 24,7 kg wat natuurlijk veels te zwaar was. Ik die vrouw heel lief aankijken en gezegd dat ik voor een half jaar weg ging. Helaas viel ze daar niet echt voor. Ze vroeg hoeveel handbagage ik bij me had en ik heb zo goed als ik kon in haar gezicht staan liegen dat ik echt maar 2 tassen bij had. Uiteraard stond mijn moeder nog met een trolley verderop die denk ik rond de 10kg woog. Gelukkig trapte die vrouw erin en hoefde ik niets extras te betalen voor de kilos. Dat was een meevaller! Na de koffers te hebben gedropt, zijn we wat gaan eten in het restaurant. Daar zei mijn vader leuk dat die ene stewardess ook wel eens aan de gate kon staan. Ik me dus 1,5uur lang zenuwachtig lopen maken in de hoop dat ik die vrouw niet meer tegen zou komen. En wat denk je....ze stond er ook. Ik extra die koffer aan de andere kant genomen en ik had vette geluk dat ze niet mij aankeek, maar alleen oog had voor mijn ticket. Ik ging met een gerust hart het vliegtuig in.

Trouwens voordat ik door de douane ging...stond er ineens een filmploeg voor onze neus. Het bleek van het programma Hello, Goodbye te zijn van Joris nogwat. Ons pap, mam en ook Milou durfde niet naar hem toe te stappen om te zeggen dat ze mij moesten filmen. ;-) Daar ging mijn 15min of fame...

De reis was lang, vooral omdat ik niets te lezen had en geen koptelefoon had gekocht om de films te bekijken. Dus uiteindelijk ben ik maar wat gaan slapen en zonder geluid tv gaan kijken. Is ook erg interessant.

Rond 15.45uur IJslandse tijd kwamen we aan. Ik had vlug mijn koffer gepakt en toen ben ik met de bus naar Reykjavik gegaan. Daar stond mijn buddy me al op te wachten. Een erg aardig meisje die me naar mijn kamer had gebracht. Zij zal ook deze periode mijn steun en toeverlaat hier in IJsland zijn. Toen ik in het guesthouse aankwam, zag ik een bekende uit rotterdam... Ellen :-)

Het huis heeft trouwens 10 kamers. Erg knus is het allemaal en erg gezellig. Het enige nadeel is dat alles naar zwavel stinkt. Echt vies! Zelfs een kop thee is gewoon niet lekker! Morgen ga ik dus maar flink wat water inslaan ;-)

Vanavond zijn we met zn 6en (van het huis) gaan eten in een tentje. Voordat we daar waren moesten we eerst een stuk door de regen lopen. Ik moet zeggen dat het toch iets weghad van Nederland. Na het eten van een burger en friet (nee het was geen mac donalds) heb ik nog even op de bank gezeten met de rest en daarna me teruggetrokken om dit verhaal voor jullie te typen.

Zo mijn eerste dag zit erop, morgen ga ik de universiteit verkennen...

Slaap lekker allemaal.
xxx
Tess

PS: Milou de drop shot is heel aangekomen hoor :-) Daar ga ik binnenkort eens flink van genieten! Thanx daarvoor!!!

  • 07 Januari 2009 - 08:09

    Marieke:

    He Tess,

    En al wakker? Wat is het tijdsverschil met Ijsland??? Veel plezier op de uni vandaag.

    x Marieke

  • 07 Januari 2009 - 10:46

    Ellen:

    Hoi Tess,

    Nieuw roomie;) hihi zo naar school whoeeexx

  • 07 Januari 2009 - 21:57

    Eline:

    Ha Tessa!
    Dat wordt daar hard bikkelen.. Burgers, friet, dropshot ;) Komt wel goed zeker..
    Liefss!

  • 08 Januari 2009 - 07:30

    Elise:

    Heeey Tes!

    Gelukkig alles goed gegaan! Wel een beetje jammer van je gemiste 15 min. of fame hoor... Had het wel leuk gevonden om jou weer terug te zien op tv! haha.
    En volgens mij komt het wel goed daar ;) Heeeeeel veel plezier daar!

    xxx Lies

  • 08 Januari 2009 - 12:50

    Milou:

    Eey!

    Goed om te lezen dat alles verder is goed gegaan en het was ook niet anders te verwachten dan dat je friet en een burger zou eten...:d Veel succes en plezier iig op de uni! Hier ook alles goed, totdat het cijfer komt lekker vakantie dus elke avond aan de wijn..:D x

  • 09 Januari 2009 - 10:45

    Mark:

    Je bent dus goed aangekomen, mooi zo! Ook mooi van die dropshot want het bier in de cafes is daar vast kei duur, is het niet?

    Veel plezier!

  • 11 Januari 2009 - 13:39

    Gijs Van Der Velde:

    Nice! vergeet niet te studeren ;)

  • 24 Januari 2009 - 21:16

    Mikie:

    Hee Tessa!

    Ik moet me even gaan updaten, dus ik ga je verhalen maar eventjes lezen! En wat betreft die koffers bij de incheckbalie... Het klinkt allemaal heel bekend. Als ik wel eens naar Portugal vlieg, dan staat oma ook met nog 18 tassen rondjes te lopen in de hal, zodat dat vrouwtje dat niet ziet! ;)

    Anyway, heel veel succes daar nog!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn site!!! Op mijn site kun je op de hoogte blijven van mijn bezigheden in het buitenland. Dit kunnen leuke, spannende, spectaculaire, gezellige, vrolijke of saaie gebeurtenissen zijn. Maar 1 ding is absoluut zeker: het gaat een groot avontuur worden waar ik zeker flink van ga genieten!!! Dus kun je me niet missen, dan kun je altijd mijn weblog bezoeken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 9350

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 07 April 2014

Rondreis 2014

06 Januari 2009 - 18 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: